Het einde nadert.. - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu Het einde nadert.. - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu

Het einde nadert..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa en Krista

07 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Kriel

Hallo allemaal!!

Eigenlijk hadden we halverwege de week nog een update willen geven van onze belevenissen maar we waren te druk dus hier in hebben we gefaald. Maar goed we hadden van te voren niks beloofd dus dat komt dan weer goed uit!

Maandag werden we wakker en scheen het zonnetje heerlijk ons kamertje binnen! Onze meest zomerse kleding opgezocht en wij waren klaren om te vertrekken! We gingen met de boot naar Featherbed Nature Reserve. Op de boot bleek het toch wat frisser te zijn dan verwacht (gehoopt) maar gelukkig duurde de rit niet al te lang dus we konden als snel weer van het zonnetje genieten. We gingen met een soort jeep een berg op rijden en toen we boven waren mocht je naar beneden lopen. Onze hele groep ging lopen, wij, de jongste van het stel bleven in de auto zitten om weer naar beneden gebracht te worden. We zijn immers op vakantie ;)
Beneden aangekomen hadden we nog een uur voor dat de groep terug was en we konden gaan lunchen. Dus dat uurtje besteedden wij zo nuttig mogelijk door met een cola en een sprite in het zonnetje te gaan zitten.
Na een lekkere lunch hadden we de middag ter vrije besteding en die brachten we door aan de rand van het zwembad.

Dinsdag werden we met een vreemd gevoel in onze buik wakker. Vandaag stond er op het programma: Struisvogel boerderij. Niet heel spannend zal je denken, en dat klopt. Maar van ons werd verwacht dat we erop gingen rijden. En dat was wél spannend haha! Krista dacht dat we daar mee begonnen dus die was meteen zo zenuwachtig als wat. Christa die wist dat we eerst nog naar de Cango Caves zouden gaan dus die had nergens last van.
Nadat we de grotten hadden bekeken bij Cango Caves gingen we dus wel naar de struisvogels toe. Eerst kregen we een lekkere lunch. Struisvogel. Het idee is niet echt smakelijk maar het ziet er uit als biefstuk en aangezien we dat wel lekker vinden vonden we het geen probleem om op te eten en eigenlijk was het nog best lekker ook!! Na het eten gingen we bij struisvogels kijken, kregen we nog wat dingen te horen over onze lelijke vrienden (sorry) en was er de mogelijkheid om op de struisvogel te gaan zitten voor een foto. Wij spaarden liever onze krachten omdat ons moment nog zou komen. Nadat het kodak moment over was mocht Christa naar voren komen om op de struisvogel te gaan zitten en natuurlijk te rijden. Het werd niet eerst voorgedaan, dus ze wist niet helemaal wat de bedoeling was. Twee mannen hielden de struisvogel vast en er werd een doek over zijn hoofd gedaan (arm beest). Christa moest via een hek op de struisvogel ‘klimmen’. Daar zat ze dan..en voor ze het wist ging de struisvogel er vandoor!! Geen rustig begin dus. De struisvogel had nog geen stap gezet of Christa begon al te gillen. De struisvogel rende een rondje en gelukkig was er een man die mee rende. Voor Christa het wist stond ze weer veilig met beide benen op de grond. Toen was het de beurt aan Krista. Christa had haar wel een beetje bang gemaakt met haar gegil, maar daar ging ze dan. Na wat aarzeling klom ze erop en maakte ook zij de rit van haar leven;) We hebben de oude mensen van onze reis zeker een pleziertje bezorgd. Ondanks klamme handen en een gilletje hier en daar vonden we het erg leuk! Uiteraard hebben we hier ook een filmpje van, dus nog een weekje wachten voor jullie!
Na ons struisvogelavontuur gingen we terug naar het hotel en hebben we nog even heerlijk bij het zwembad gezeten.

Woensdagochtend moesten we om kwart voor 8 met koffer en al klaar staan om naar Kaapstad te gaan. De laatste stad van onze reis… Het einde komt nu wel heel dichtbij! Het meeste van de dag zaten we dus in de bus. Toen we in Kaapstad aankwamen zijn we naar onze kamer gegaan en hebben daar, hoe verassend, een film gekeken. ’s Avonds hebben we ons het bed uitgesleept om uit eten te gaan bij de plaatselijke Italiaan. Erg lekker.

Donderdag hadden we lange dag voor de boeg. We begonnen met een wilde rit op de oceaan naar Seal Island. Daar gingen we zeehonden spotten. Echte zeebenen hebben we niet, we hebben liever vaste grond onder de voeten. Daarna reden we verder naar Kaap de Goede Hoop. Wij hadden hier hele grote verwachtingen van, dit is toch wel hét punt van Kaapstad waar je geweest moet zijn. Maar wat een dikke vette tegenvaller. Wat je ziet is: Rotsen, Oceaan en heeel veel mensen. That’s it. Oh en een bord met Kaap de Goede Hoop.. met heeeel veel toeristen. Wij staan nu dus op foto’s van heel veel mensen, want we gingen er natuurlijk gewoon bij staan!:) Omdat wij snel uitgekeken waren maakte we een praatje met een buschauffeur. Hij was heel bij om te horen dat we uit Nederland kwamen zodat hij Afrikaans tegen ons kon praten. We kunnen hem omschrijven als een beetje apart. Hij wilde graag op ‘hooken’ met ons. Hier bedoelde hij mee, in de komende week een keer uitgaan of ergens wat drinken. Wij zeiden dat we deze vakantie graag zonder mannen doorbrachten. Helaas voor deze aparte meneer ;)
Na deze teleurstellende stop gingen we verder naar Cape point. Dit is het uiterste puntje van Kaapstad. Hier kon je naar bovenlopen, naar de vuurtoren toe om van het uitzicht te genieten. Al onze oude reisgenoten deden dat natuurlijk, wij besloten om lekker met een broodje in de zon te gaan zitten. Over 20 jaar kunnen we die vuurtoren nog wel een keer van dichtbij bekijken! Na nog meer souvenirtjes gekocht te hebben gingen we weer de bus in. Onze volgende bestemming waren de Jackass Pinguïns. Net als jullie nu dachten wij ook Pinguïns in Afrika?? Maar ja zeker die waren er echt! Ze waren kleiner dan de ‘normale’ in de dierentuin maar toch echt in Afrika te vinden. Na wat mooie foto’s gingen we nogmaals de bus in naar onze volgende bestemming. De laatste (gelukkig) voor vandaag. Dit keer was het wel prima weer voor de Tafelberg. Dus voor nog geen 20 euro stonden we boven op de berg. Na een mooie wandeling van een uur hadden we de berg van alle kanten gezien. Adembenemend mooi, zegt Christa ;) Zeker de moeite waard. Echt het hoogte punt van de vakantie. Mocht je dus een keer in de buurt zijn dan weet je waar je naar toe moet! Daarna konden we eindelijk van de zon genieten en bij het zwembad gaan liggen. We moeten natuurlijk jullie ogen uitkunnen steken met ons kleurtje :P

Vrijdag was de laatste dag van onze toer. We begonnen de dag fris en fruitig op een wijnproeverij. 10 uur vroeg zat voor een wijntje. Maar wie zijn wij om daar nee tegen te zeggen!? We deden net alsof we wisten hoe het moest en probeerde zo professioneel mogelijk de wijn te draaien, te ruiken en te proeven. Na 6 soorten wijn en wat kaasjes geproefd te hebben kwam er een einde aan deze eerste proeverij. Gelukkig hadden we wat uurtjes de tijd om te herstellen voor de volgende want anders zouden we niet helemaal helder meer zijn. Na 3 maanden zonder wijntjes moet je weer onderaan beginnen!
Na de wijntjes reden we verder naar het taalmonument, beeld van Nelson en toen kwamen we in Stellenbosch om daar onze lunch te nuttigen. Natuuuuurlijk moesten er nog wat souvenirtjes gekocht worden. Njh kopen, iig kijken kijken kijken en niet kopen. Christa was erg kieskeurig en wilde de perfecte prijs dus die moest hier en daar kijken en Krista liet zich na 1 verleiding niet meer te dicht bij de kraampjes zien. Gelukkig had Christa na een half uur de perfecte kwaliteit/prijs verhouding gevonden en konden we terug naar de bus. Tot onze grote schrik stonden ze op ons te wachten. Als schuldige wezen we de wijn aan.
Na dat onze maag gevuld was konden we wel weer wat wijntjes aan. Dus de volgende proeverij stond op ons te wachten. Na nog eens 6 wijntjes geproefd te hebben, dit keer als echte profs, kwam de dag en dus ook de reis ten einde. Snik snik snik. Bij het hotel een emotioneel afscheid van onze bejaarde vrienden. En toen begon de vakantie ECHT. Bikini aan, boek mee en met een drankje aan het zwembad :)

Zaterdagochtend moesten we uitchecken uit het ene hotel en wachten tot we konden inchecken in het volgende hotel. Wij lagen dus rond een uur of 10 lekker van het zonnetje te genieten. Wat een straf dat wachten. Maar toen kwam in eens iemand van onze reis ons halen want ons vervoer was er. Vervoer!?! Wie heeft dat geregeld, waarom nu en hoe kan dit?? Dat waren de vragen die door onze hoofden speelden. Eigenlijk weten we het nog steeds niet maar het was goed geregeld. We hoefden niet te betalen en de kamer in het volgende hotel was al klaar. Ideaal dus. Nu zitten we dus in ons laatste hotel en kunnen we nog 6 dagen genieten van het mooie weer hier voordat we jullie kant weer op komen. Geniet nog even van de rust zonder ons want voor je het weet staan we weer voor jullie neus! Niet getreurd want dit is niet het laatste verhaal. Volgende week komt ons verslag over hoe het strand was en natuurlijk de reis naar huis. En het belangrijkste, het weerzien van onze geliefden :P Aan de ene kant willen we nog lang niet naar huis maar aan de andere kant hebben we stiekem ook wel weer beetje zin om jullie te zien! Tot snel!!

Veel liefs xxx

• 07 Februari 2010 - 15:28

Peter En Karin:

die arme struisvogels... haha ben wel benieuwd naar de foto`s!!
    het klinkt weer als een leuke week,
    en lekker zeg dat jullie nu zelf nog een weekje hebben voor strand,zwembad en lekker genieten!!
    tot zaterdag!!

liefs

• 08 Februari 2010 - 16:45

Thom:

Hee Krista en Christa,

Pas maar op dat bruine kleurtje er niet afweekt van al dat zwemmen!!! Klinkt allemaal erg leuk. Vooral struisvogel rijden. Dat lijkt mij ook wel wat. Struisvogel biefstuk is ook ja! Veel plezier nog in jullie laatste weekje en tot snel.

• 09 Februari 2010 - 13:07

Ineke:

Hee dames, geniet van jullie laatste dagen in het mooie warme Afrika!! Heb je de emailadressen van jullie bejaardenvrienden zodat jullie contact kunnen houden?:-)

Tot snel. x

• 09 Februari 2010 - 19:57

Marianne(boomhut) :

Op de Boomhut kunnen we niet wachten tot je (Christa) weer terug bent..!
    Geniet nog even van jullie laatste dagen in de zon en alvast een goede reis terug.

Groetjes van Marianne

• 11 Februari 2010 - 21:19

De Toorntjes:

Hey Christa en Krista,

Morgen jullie laatste dag, we wensen jullie een hele goede reis toe en we staan zaterdag vol spanning op jullie te wachten op Schiphol. Doe wel je winterkleren aan want het is hier -5!!
    Tot zaterdag!!