Bezoek van Sinterklaas! - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu Bezoek van Sinterklaas! - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu

Bezoek van Sinterklaas!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa en Krista

05 December 2009 | Zuid-Afrika, Kriel

Dag mensen van het goede leven!
We willen wat van jullie tijd, maar heel even.
Ook al zijn we ver bij jullie vandaan,
Sinterklaasfeest kunnen we natuurlijk niet voorbij laten gaan!
Geen kind die sinterklaas of zwarte piet hier kent,
Ze zijn Christmas Father gewend.
We zitten bij een Nederlands gezin, ja echt waar,
dus ook voor ons is pakjesavond bijna daar.
Gedicht, surprise, en cadeautje,
op onze kamer is het inmiddels een zooitje!
Als je ons kent is dat heel normaal,
want thuis is het een standaard verhaal;)
Maar het er nu over hebben willen we niet,
er is toch niemand die het ziet!

Een vlechtje in ons haar, tis heus waar,
en dat is in Afrika zeker niet raar.
Uren op een stoel zitten zweten,
maar dat hadden we kunnen weten!
Een nieuwe stijl dat is wel fijn,
maar er aan wennen zal nog wel moeilijk zijn!
Wennen jullie dus maar vast aan onze nieuwe look-en,
dan weten jullie wat jullie op Schiphol moet zoeken.
Albert is weg, wat een gemis,
wat moeten we nu, als er ongedierte is?!
Dan maar ten aanval met een schoen,
we weten ook niet wat we anders moeten doen..
Daarna een kakkerlak met haarlak vermoord,
zo doen we dat, met dat soort!
Hieronder kunnen jullie weer lezen over onze week,
nee, we laten jullie heus niet in de steek!
We hebben weer veel dingen gedaan,
dit is ons verslag voor we een nieuwe week in gaan.
We zaten helaas wat krap in onze tijd,
Dus we hebben geen groot gedicht voor deze site.
Maar we hebben gedaan wat we konden,
en vinden het nu tijd om af te ronden.
Veel leesplezier,
en geef een reactie,dat geeft ons ook vertier;)

En wat vonden jullie van ons gedicht? We hebben er toch wel talent voor he?! Ja, we hebben een nieuwe passie gevonden hoor, dit is al het 5de gedicht dat we schrijven!! We moeten er natuurlijk allebei 1 maken voor degene die we hebben getrokken. Die zijn nu gelukkig af! En dan hebben we er nog één geschreven voor Albert, voor Jan-Willem, en voor het geld (dat we hebben ingezameld met taarten bakken). Dat gaan we morgen geven.
En dan mogen vandaag eindelijk onze zakjes kruidnoten openmaken!! Vandaag doen we er één, want we hebben aan de jongens van het kinderhuis beloofd dat ze wat mogen proeven. Dus die zak staan we af. De andere eten we morgen op als we Sinterklaas gaan vieren. We moeten wel bekennen dat we al van die heerlijke chocoladekruidnoten op hebben. Maar die waren niet van ons, die zette Anne-Marie op tafel!! Krista is al helemaal klaar met surprise en gedicht. Terwijl Christa nog druk bezig is met haar surprise. Maar het is al bijna af, dus dat komt goed! Morgenmiddag om 4 uur gaan we beginnen. We zijn heel benieuwd naar wat iedereen gedicht, gemaakt, en gekocht heeft. Maar dat horen jullie volgende week!

Vorige week zaterdag hadden we dus de sleepover. Met een auto vol spullen gingen we naar het jeugdcentrum. Het regende echt super hard, dus we hebben onze auto neergezet, en zijn snel naar binnen gegaan, die spullen kwamen later wel. Toen we aankwamen waren er al een paar meiden, een keer op tijd, dat viel ons mee! Er waren er natuurlijk ook een paar te laat, dat was te verwachten. Dus een uur later dan gepland gingen we beginnen. Eerst met de spelletjes, waar we het vorige week over hadden. We hebben het maar niet vertaald, en gewoon in het Nederlands gezegd haha. Ze gingen proberen om het na te zeggen, dus dat was erg grappig. Ze vonden de Nederlandse spelletjes allemaal erg leuk. Na de spelletjes ging Christa een verhaal voorlezen. You are Special, van Max Lucado. Het was een mooi verhaal. Daarna ging Krista er nog wat vragen over stellen en probeerden we een gesprek aan te knopen. Dat was wel moeilijk want ze durfden niet heel veel te zeggen. Hierna hebben we met z’n allen gebeden. Toen was het tijd voor de film! We hadden er twee: Herbie en Are we done yet. De meiden vonden ze erg leuk en grappig. We hadden zoals het hoort: Popcorn voor bij de films! Uiteraard niet de pakjes zoals thuis die lekker de magnetron in gaan, maar gewoon een zak met corn, die je in de pan moet doen! Best grappig om een keer zo popcorn te maken! Bij de laatste film waren wij al in slaap gevallen en tijdens de aftiteling werden we weer wakker. Het was al half 1, hoogste tijd om te gaan slapen natuurlijk! Wij hadden zo’n kampeer matje mee genomen waar we al over zaten te klagen. Terwijl de meiden eigenlijk alleen maar dekens bij zich hadden en dus op de grond sliepen. Voor de meeste meiden is dit iets heel normaals. Best gek idee eigenlijk, wij in een lekker bedje en zij altijd op de grond. Dat moet behoorlijk koud zijn in de winter! Zondagochtend werden we rond half 7 wakker, even de afwas gedaan en daarna met elkaar de boel opgeruimd! En rond 8 uur waren we weer thuis, we hadden nog 2 uur voor dat we naar de kerk gingen dus tijd zat om te ontbijten en ook nog even het einde van de film te kijken. ’s Avonds was er in de kerk een Gospel Extravaganza. Met 23 kids van het kinderhuis zijn we daar heen gegaan! Het was een leuke avond! Van te voren kon je je opgeven om te zingen o.i.d. Er werd veel gezongen en af en toe een gedicht. Hoe later het werd hoe gekker ze gingen doen! Zo leuk om te zien dat dat ze bij bepaalde nummers echt helemaal uit hun dak gaan!

Dinsdagavond kwamen Rogier en Timo even langs om een sinterklaas sfeer te creëren. Rogier had een pakje gekregen van thuis. Daar zat een Sinterklaas gedicht in en cadeautjes. Om een echt Sinterklaas gevoel te geven maakte Annemarie een zak chocolade kruidnootjes open! :) lekker!
Woensdag ging Christa naar de saloon om haar haar te laten vlechten. Spannend hoe dat er uitging zien! Na zo’n 5 uur was ze klaar (eindelijk!) en kwam ze het even showen. Eerst schrok Krista wel een beetje van haar maar dat kwam meer omdat ze ineens opdook zonder dat ze het verwachtte! ’s Avonds zat Krista helemaal in de stress want de volgende dag was het haar beurt. Donderdagochtend bracht Christa haar naar de saloon toe waarna zij boodschappen ging doen. Bij Krista ging het iets sneller, dat was maar 3 uur stil zitten. Bij haar waren er namelijk 2 mensen die gingen vlechten. En het resultaat, tja even wennen nog!
’s Middags gingen we in het jeugdcentrum kruidnootjes bakken. Omdat we speculaaskruiden vanuit Nederland hadden gekregen (nog bedankt :)) konden we er genoeg maken! Er waren 45 kinderen dus hard werken! Haha. Helaas de eerste lading verbrandde in de oven, maar daarna ging het goed! Iedereen kreeg na geduldig (?) wachten een zakje kruidnoten mee naar huis. We denken alleen niet dat dat echt gebeurd is. Tijdens het wachten konden ze ook nog een sinterklaas en zwarte piet inkleuren. We hadden niet gezegd dat zwarte piet zwart is… dat vonden we een beetje raar. Het was een hele gezellige middag. Wel veel werk zo iets maar als ze dan naar je toe komen om te zeggen dat ze het zo leuk vinden dan maakt dat alles goed eigenlijk!
Vrijdag hebben we eigenlijk altijd zondagsschool maar deze week was het de fairwell van de jeugd. Dus ‘s ochtends wortels, ui, aardappels en bieten snijden voor 120 mensen. ’s Middags rond 2 uur moesten we naar de locatie toe om te gaan versieren, het was echt heel mooi geworden! Foto’s volgen! Om ong. half 6 kwamen de eerste al binnen! Die gingen ons (proberen) te leren dansen. Maar alles wat zij doen ziet er heel goed uit, maar zodra wij precies hetzelfde doen ziet het er belachelijk uit! Dat werd dus helemaal niks. Het meeste van de avond zijn we bezig geweest met het eten. Het klaar zetten, opscheppen, afruimen, afwassen en toetje rondbrengen. Maar het was een zeer geslaagde avond, half 12 waren we thuis en konden we lekker ons bedje in!
Fijn Sinterklaasweekend allemaal en tot volgende week!:)

Liefss van ons

• 05 December 2009 - 09:55

Betty:

Wha! Het is heus waar,
    jullie hebben vlechtjes in je haar!
    Het staat echt super leuk,
    hopelijk krijgen jullie geen jeuk!
    Maar als je het goed wast,
    krijgen jullie vast geen last.
    Ik begin al aardig in de stemming te komen ;-)
    Maar helaas, vanavond gaat die beste man alweer naar Spanje stomen.
    Hahaha,wat kan ik toch slecht dichten,
    maar ja, ook dit jaar moest ik er voor zwichten.
    Nou meiden, heel veel plezier nog daar,
    en ik zeg maar: Tot volgend jaar!!!

Liefs Betty en Nick

• 06 December 2009 - 17:33

Willemiek:

haha geweldig we hebben maar niet gezegd dat zwarte piet zwart is:D
    echt leuk al die vlechtjes, wat een geduld 5 uur zitten!
    gelukkig hebben jullie nog sinterklaas gevierd daar, toch nog beetje hollands gevoel.
    kus wil
    p.s. t weer is hier superrrr slecht dus jullie missen niks!!

• 06 December 2009 - 20:32

Annette:

Nou ze hebben niet overdreven over jullie haar, echt leuk! en lekker makkelijk! vond t leuk om jullie even te spreken, we houden contact!! xxx

• 07 December 2009 - 12:22

Ineke:

Ha zus,

En waren de pepernoten lekker? En waren ze blij met het geld dat jullie ingezameld hadden? Wat gaan ze er mee doen??

Mooi hoor al die vlechten!!! Knap stel zijn jullie, hahah!!!Kan je er een beetje mee slapen?

Kus

• 08 December 2009 - 22:19

Marijke V L:

Heej!

Wat leuk jullie verhalen te lezen:)!
    Echt grappig dat ze daar gewoon nog nooit van sinterklaas gehoord hebben. Hebben jullie een leuk feest gehad?

Jullie haren zij echt goed gelukt! Ziet er leuk uit. Wel ideaal wakker worden zo zeker? ;-).

Heel veel plezier daar!

Liefs, Marijke

• 09 December 2009 - 22:29

Willy:

Tja, nu moet ik er toch nog aan geloven...
    Een gedicht te maken, ik kan het niet beloven.
    Dit is het eerste gedicht wat ik dit jaar schrijf
    en ik denk dat het daar ook wel bij blijf.
    Jullie raken duidelijk al aardig ingeburgerd daar,
    met die prachtige bossen haar!
    Maar een hollandse traditie houden jullie in eer,
    door de verjaardag te vieren van die ouwe heer.
    Erg leuk dat er weer wat kiekjes mijn beeldscherm vullen,
    want je weet hier in Holland kunnen we daar wel van smullen.
    Bovendien zegt een foto meer dan duizend woorden
    en kunnen we goed zien wat een plezier jullie daar scoorden.
    En staat de kerstboom ook al in de hoek?
    Hoe zal dat zijn: kerstfeest in je korte broek?!
    Daarom houden we jullie blog goed in de gaten,
    zodat jullie over jullie belevenissen kunnen blijven praten
    en zo af en toe een plaatje erbij,
    dan houd je de thuisblijvers ook steeds blij.
    Wij wensen jullie weer hele goede tijden,
    want wij zijn reuze trots op jullie meiden!!
    Vraag bij alles wat je doet:
    God's blessing, dan komt het altijd goed!!

Heel veel liefs uit een nog steeds nat Nederland van
    Kees, Willy, Lerato en Owami!

• 10 December 2009 - 19:11

Gertrude:

hej meiden!
    wat een leuke foto's zeg! jullie hebben al een aardig kleurtje volgens mij!;)
    leuk om jullie verhaal weer te lezen en ben benieuwd hoe de kerst daar zal zijn!
    liefs truus

• 29 December 2009 - 07:59

Mirjam:

Beroemd op jullie site!!! met de afwas nog wel;) Toffe foto's
    Tot strakjes... XM