Alweer een maand in South-Africa!:) - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu Alweer een maand in South-Africa!:) - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in South-Africa!:)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa en Krista

26 November 2009 | Zuid-Afrika, Kriel

We zijn hier nu een maand en zijn het nog lang niet zat! En jaja het is eindelijk weer zomer! Na een week in de kou te hebben gezeten konden we zondag weer genieten van het zonnetje!
Zondag hebben we ons flink uitgesloofd in de keuken! Van 4 tot 6 hebben we ons beste beentje voorgezet om iedereen te overtuigen van onze kookkunsten! En dat is gelukt hoor;) We hadden 3 hartige taarten gemaakt, voor elk wat wils. Het smaakte erg goed en bijna alles op. Als toetje hadden we arretjescake :) geïnspireerd door Annet! De volgende keer dat we gaan koken zal het waarschijnlijk wat minder uitgebreid zijn, maar voor de eerste keer was het leuk! Na het eten hebben we weer een leuke film gekeken!

Dinsdag hadden we een afscheidsfeestje in het kinderhuis voor Albert. Na 9 maanden hard gewerkt te hebben voor The Shelter gaat hij nu genieten van een mooie reis door Afrika. De kinderen gingen hebben allemaal een leuk dansje opgevoerd voor Albert. En wat een talentjes hebben we hier rond lopen! Na een gezellige avond moesten we woensdag ochtend vroeg uit de veren om Albert en zijn ouders uit te zwaaien. Daarna hebben we lekker in de zon gezeten (jaloers!? :P ) en wat voorbereidingen getroffen voor onze girlsnight in het jeugdcentrum van Kriel a.s zaterdag.

Donderdag ochtend moesten we weer vroeg op omdat we gingen shoppen voor, jawel, Sinterklaas! In Kriel heb je niet heel veel winkels, dus we gingen naar Witbank. We waren er om 9 uur stipt zodat we de eerste waren! Om half 12 moesten we weer terug zijn bij de auto maar we kwamen haast tijd te kort. Het was natuurlijk al een maand geleden dat we gewinkeld hadden! We moesten dus wat tijd inhalen! Je hebt daar echt leuke winkels, en allemaal best wel goedkoop, dus we hebben heel wat gekocht!! Voor Sinterklaas zijn we ook geslaagd, gelukkig! Onze duurste aankoop waren kaartjes voor vrienden en familie, voor een bedrag van rond de 760 rand, dat is ongeveer 76 euro! Exclusief postzegels.. Nu we het opschrijven vinden we het toch wel heel duur haha, nog niet eerder over nagedacht, maarja jullie zijn ook zo belangrijk!! Een kaartje terugsturen mag natuurlijk altijd, dit wordt door ons zeer op prijs gesteld;) Ons adres is:
PO BOX 415 Kriel 2271
SOUTH AFRICA

’s Middags hebben we weer een gezellige en leuke middag gehad in het jeugdcentrum. Voetballen en natuurlijk knutselen zoals elke donderdag! Het wordt steeds drukker nu ze weten dat er leuke dingen georganiseerd worden, dus dat is voor ons erg leuk om te zien. En we hopen dat iemand anders het van ons over neemt als wij weg gaan. Dus loop je nu rond met het idee om naar Zuid-Afrika te gaan, The Shelter is een aanrader!!

Zoals we al eerder zeiden, a.s zaterdag hebben we een sleepover in het jeugdcentrum. We gaan Nederlandse spelletjes doen zoals spijkerpoepen en snoephappen. Hoe we dat in het Engels gaan vertalen hebben we nog niet bedacht, daar kunnen volgende week meer over vertellen. Ook gaan we een verhaal vertellen en 2 films kijken. Er komen ongeveer 15 meiden dat word dus een gezellige nacht! Iedereen moet 10 rand (dat is 1 euro) betalen voor drinken en wat lekkers. Op tijd zoals ze altijd zijn hebben nu 3 van de 15 meiden betaald!

Dikke kus van ons!

• 27 November 2009 - 10:05

Ineke:

Hee dames,

Veel plezier bij al jullie activiteiten! Ben jaloers dat jullie het zonnetje erbij hebben! Hier is het echt herfst! Dus jullie willen een kaartje ontvangen...............

• 27 November 2009 - 21:11

Fam Harthoorn:

De kaplaarzen, waar Quinten hele dagen op loopt, hebben jullie dus nog niet nodig...
    Succes weer met alle gezellige dingen die jullie gaan organiseren;
    ben benieuwd welke vertaling "spijkerpoepen"krijgt...

• 28 November 2009 - 18:41

Esther Van Der Toorn:

hallo christa en krista.
    het gaat heel goed met mij.ik ben jarig geweest.
    ik vier zondag 29 november.vier ik mijn verjaardag.ik vind het jammer dat jij niet komt.
    groetjes esther.

• 29 November 2009 - 16:06

Thom:

Hee Krista en Christa,

Klinkt goed allemaal. Zijn jullie al helemaal verliefd op de Afrikaanse leefstijl en cultuur? Gelukkig dat het weer wat beter weer is, ha ha. Veel plezier en succes.

• 30 November 2009 - 09:49

Corinna De Groot:

Ha meiden,

Ik heb jullie gevonden!!!!! Leuk om jullie verhalen te lezen en JAAAAAAAAAA ik ben zeker jaloers op jullie zonnetje. Hier is het echt hollands weer, regen wind en o' ja regen:))Hier verder alles goed en de baby zit nog veilig opgeborgen en vind het volgens mij ook nog geen weer om naar buiten te komen. Nou heel veel plezier verder en geniet van jullie werk. God bless you,

• 02 December 2009 - 21:16

Karin En Peter:

nou nou... m`n derde poging om een reactie te plannen... het is me niet gegund geloof ik, laatste poging!!
    lekker zonnetje gehad vandaag...29 graden? lekker lekker..wij gaan hier al richting de witte kerst hoor!! hihi!
    Maar fijne week weer.succes met alle sint activiteiten..en vrijdag een leuke feestje! ter ere van wat hebben jullie een party??
    have fun in de sun!

dikke kus

• 03 December 2009 - 11:26

Greet De Groot:

Hoi Meiden
    Wat leuk om iets over jullie te lezen.Fijn dat het bij jullie lekker weer is,je krijgt wat je verdient,dus je ziet maar.De fotos zijn ook leuk.Nog heel veel plezier daar.Tot ziens.

• 03 December 2009 - 16:41

Emmie Den Boon:

Hoi meiden,
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en dat jullie zo welkom zijn bij de kinderen en jongeren daar. Jullie maken heel wat mee! Groetjes vanuit een druilerig Nederland! Emmie