Weer een week voorbij!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa en Krista

13 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

hallo vriendjes en vriendinnetjes!! ;)

De tijd hier gaat zo snel! We zijn hier nu alweer twee weken. Deze week begon het echte werk;) Op maandag, dinsdag en woensdag werken we gescheiden. De één in Kriel en de ander in Tuberlihle. We wisselen dit af. Op donderdag, vrijdag en zaterdag werken we samen. Donderdag doen we handenarbeid in Kriel, vrijdag zondagsschool in Tuberlihle en ’s avonds gaan we naar de jeugd, en zaterdag zijn we de hele dag in Kriel. Zaterdagavond is filmavond. Dan gaan we een keer laat naar bed (lees half 11) haha normaal gesproken zouden we rond die tijd naar de maestro gaan, hè meiden?! Zondag zijn we vrij, en we zijn van plan om dan naar de kerk te gaan. Benieuwd hoe dat zal zijn, maar dat horen jullie de volgende keer!
Afgelopen maandag vierde één van onze medevrijwilligers zijn verjaardag. Aangezien zij fan zijn van spelletjes doen was dat het thema van de avond. Zoals jullie weten houd Krista erg van spelletjes. Zij was dan ook helemaal enthousiast en heeft welgeteld 1 spelletje meegedaan!! Buiten dit alles was het erg gezellig. We hebben veel gelachen. We kregen een stukje zelfgebakken appeltaart! Het was heerlijk!
Dinsdag gingen we… Sinterklaaslootjes trekken!! Ja, dat doen we hier ook:) We moeten een gedicht en surprise maken. Dat is lastig, als je met z’n tweeën een kamer deelt. Maar we verzinnen er wel wat op!
Toen Christa woensdag klaar was in Tuberlihle reed ze samen met Albert&Anke langs de vuilnisbelt. Er liepen daar allemaal vrouwen op zoek naar bruikbare dingen. Ook liepen er veel kinderen, maar die lopen daar vaak omdat ze het leuk vinden om daar te spelen. Toen wij ons afval neergezet hadden kwam iedereen kijken wat we hadden. Wel heel apart om te zien.
Donderdagochtend hebben we weer een poging gewaagd om te skypen. Maar de techniek laat ons in de steek, hier in Zuid-Afrika. Gelukkig hadden we wel live-beeld vanuit Nieuwe Markt 20;)
’s Middags hadden we een knutselwerkje voorbereid voor de kinderen in Kriel. Omdat veel kinderen een Bijbel hebben gekregen op zondagsschool hebben we ze een boekenlegger laten maken. Tijdens het knutselen zag ik dat er een meisje Lerato heette, heel leuk, toch nog een beetje familie hier;) Al doen die kroeskoppies me sowieso al aan Lerato&Owami denken natuurlijk!
Vrijdag hebben we ’s ochtends heerlijk in de zon gezeten, jaja we worden steeds bruiner. Hoe is het bij jullie?:P Ook hebben we vandaag voor het eerst Zuid-Afrikaans gegeten!! Boboti wel ter verstaan. Het was lekker, maar wij geven toch de voorkeur aan onze Nederlandse groenten;) ’s Avonds hebben we ons verwonderd over één van de extremen van Afrika. Overdag was het heel erg warm, en toen we thuis kwamen begon het opeens heel erg te onweren en te hagelen!! Hagelstenen zo groot als M&M cripsy! Nu we daarover nadenken zouden we er wel een zakje van lusten!;) Verder hoeven we niet zoveel te missen en genieten we enorm!!
Er komt snel weer een update, en we gaan proberen om de foto’s erop te zetten!

Liefs uit een warm en mooi Zuid-Afrika!

• 14 November 2009 - 09:22

Ineke:

Jullie gaan wel heel laat naar bed :-)

Veel plezier jullie 3e week!!

x

• 14 November 2009 - 13:14

Karin:

Kris jij heb volgens mij nog nooit zonder hulp een surprise gemaakt... dus dat wordt echt een uitdaging haha!!
    leuk om jullie verhalen te lezen..en foto`s te zien!!
    fijne dag!

liefs

• 14 November 2009 - 18:27

De Visjes Vd Toorn:

Hoi Christa,

Wat sta jij er gekleurd op!Dat bruin van jou lijkt nog niet erg op dat van die kinderen!
    En met dat sinterklaaskado heb ik ook mijn bedenkingen, de mijne van vorig jaar is nog niet eens klaar!

Een goede week toegewenst!

• 14 November 2009 - 18:50

Gerdine:

Hej Christa en Krista,
    kreeg via via door dat jullie al in Afrika zitten!! Leuk om te lezen dat jullie al lkkr aan de slag zijn. Geniet van elk moment en alle contacten die jullie opdoen!
    Be blessed
    Gerdine

• 15 November 2009 - 00:54

Alfred:

Hoi Christa,

Leuk te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben. Veel plezier en succes met jullie werk daar!

groeten
    Alfred

• 15 November 2009 - 16:12

Willy:

Heej kleurlingen!

haha! dat mochten jullie willen, he?! Dat wordt nog een kunst om zo mooi african bronze te worden als die prachtige kids daar. Je zult je dan ook niet snel bruin voelen, totdat...13 februari. haha, dan staan al die bleekscheten hier op Schiphol op jullie te wachten. Maar zo te lezen mag dat van jullie nog wel ff duren en dat duurt het ook. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Pas maar op dat je niet oververmoeid raak met al dat late naar bed gaan, haha! In ieder geval is het ook wel lekker dat jullie wat tijd voor jezelf hebben.
    Nou geniet maar weer heerlijk van alles wat komen gaat en wij zien weer uit naar jullie volgende verslag met foto's.

Een regenachtige, stormachtige zondagse groet uit Nijkerk van Kees, Willy, Lerato en Owami (die twee zijn sinds gisteren getransformeerd tot zwarte pietjes, ze lopen de hele dat met een pietmuts op, erg leuk gezicht;-))

• 18 November 2009 - 13:00

Esther De Vries:

Lieve krissie en chrissie
    wat fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    We hopen dat jullie een onvergetelijke tijd mogen hebben met elkaar.
    Krista ik ga je bellen
    even jou verhaal horen en je stem.
    en mijn ervaring met vliegen en egype.
    We houden van je.

xxxx de vriesjes

• 18 November 2009 - 18:41

Gerrinda:

Heej meiden,

Woow, gaaf om jullie verhalen te lezen. Volgens mij hebben jullie het onwijs naar je zin daar! Zou best even met jullie willen ruilen!
    Lijkt me wel indrukwekkend om allemaal te zien.
    En zo te horen laten jullie NL niet helemaal achter ... sinterklaas vieren, skypen en nog veel nederlands eten! :)

Geniet van jullie tijd verder daar!
    Liefs Gerrin!

• 19 November 2009 - 17:46

Lysanne:

hoi christa
    ik ben bijna
    jarig .
    hoe gaat het;wel goed
    denk ik?Bij ons gaat het
    allemaal goed!
    Morgen krijg ik mij rapport!
    ik mis je best wel.