Weer helemaal thuis in Kriel - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu Weer helemaal thuis in Kriel - Reisverslag uit Kriel, Zuid-Afrika van Christa en Krista - WaarBenJij.nu

Weer helemaal thuis in Kriel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Christa en Krista

04 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kriel

Lieve allemaal!

Na een geslaagde oliebollenactie en een goede reis zijn we weer heerlijk ‘thuis’, in Zuid-Afrika!!

De reis ging snel voorbij, er werd goed voor ons gezorgd: lekker eten, veel drinken en leuke films! Helaas moesten we na het landen nog wel anderhalf uur op onze koffers wachten omdat ze niet meer wisten hoe de deuren open moesten;) Maar het weerzien van Annemarie en een aantal kinderen op het vliegveld maakte alles weer goed!! Het voelde gelijk weer alsof we nooit weggeweest zijn!

Ze zijn hier zo blij dat we hier weer zijn dat ze ons de beste kamer van het huis hebben gegeven. Een slaapkamer met zithoek en eigen badkamer, heerlijk!!

Eenmaal thuis zijn we gelijk het zwembad ingedoken, ter afkoeling, want wat is het hier warm!:P
Het is hier zomervakantie dus de meeste kinderen uit het kinderhuis zijn thuis. Ze vinden het allemaal erg leuk dat we er weer zijn en weten zelfs nog het verschil tussen Christa en Krista. CK is weer terug;)

Omdat veel mama’s uit het kinderhuis op vakantie zijn hebben we gezellig in het kinderhuis gegeten. Rijst, en we vonden het nog lekker ook!!;) Na nog gezellig gekletst en spelletjes gedaan te hebben met de kinderen hadden we ’s avonds bidavond. Dit was weer heel bijzonder en fijn om mee te maken. Rond een uur of 10 waren we erg moe en zijn we heerlijk gaan slapen.

We mochten uitslapen, maar om 10 uur werden we wel geacht om koffie te komen drinken. Uitslapen voor Afrikaanse begrippen dus. We zullen zelf ook al snel weer in het Afrikaanse ritme zitten en elke ochtend om half 7 al klaar wakker zijn!

Bij de koffie hebben we besproken wat onze taken zullen zijn de komende weken. De eerste week (of wat er nog van over is ) gaan we helpen in het Kinderhuis. De andere 2 keren hebben we natuurlijk in het jeugdcentrum gewerkt, maar omdat Mama Rose nog met vakantie is zullen we daar de tweede week aan de slag gaan!

De planning van deze week is dat we vanmiddag gaan zwemmen (erg vervelend:P), morgen met 3 kinderen naar de aidskliniek. Best spannend want we moeten alleen de weg zien te vinden. Zoals alles hier zijn ook de wegen en plaatsnaamborden anders dan in Nederland, dus we zijn benieuwd waar we terecht komen! De andere dagen zullen we, afhankelijk van het weer, knutselen, spelletjes doen of gewoon lekker zwemmen.

We zijn heel erg blij dat we er weer zijn. Alles is vertrouwd, geur, kleur, geluiden en de mensen!:)
Voor onze begrippen is dit een kort verhaal, maar dan leest iedereen ‘m misschien een keer helemaal;)

Veel liefs en tot snel!

P.S. Mieke, Gefeliciteerd met je verjaardag!!:)

• 04 Januari 2012 - 11:13

Christa:0027727362781
    Krista: 0027760783967

• 04 Januari 2012 - 12:35

Opa En Oma V.d.toorn:

hallo meiden, fijn wat van jullie te horen, heerliijk hé dat alles zo goed is gegaan en jullie weer lekker in het afrikaanse land aangekomen zijn. nou wij wensen jullie goede dagen toe en we wachten op het volgende reis - verslag. veel liefs van ons.

• 04 Januari 2012 - 14:53

Ted En Corinna:

Ha meiden,
    Nou mijn mail over die extra koffer kwam dus ook lekker op tijd:))
    Is dat nu nog goed gekomen? Veel plezier daar en niet teveel schrijven over mooi weer want daar krijg ik echt vreselijk jaloerse gedachten van.
    Groetjes,

• 04 Januari 2012 - 16:27

Fam. Van Der Toorn:

Hallo meiden,

Fijn om jullie 1e verslag weer te lezen.
    Hele fijne vakantie gewenst en de groeten van oma en tante Dicky die hier op verjaardagsvisite zijn!

• 04 Januari 2012 - 18:08

Gertrude:

Hej meiden!
    Wat leuk om een bericht te krijgen. Super om te horen dat jullie weer helemaal thuis zijn daar! Geniet ervan en ook van het lekkere weer...;)
    liefs

• 04 Januari 2012 - 20:43

Lysanne Vd Toorn:

hoi christa
    fijn dat het zo goed gaat met je.
    het regent en het waait hier , geniet van de zon.
    veel liefs lysanne

• 05 Januari 2012 - 10:07

Fam Vd Toorn:

Dag dames!

Heerlijk om weer een verslag van jullie vanuit het schone Zuid-Afrika te mogen lezen. Wat een geweldig weerzien zal het zijn geweest en wij kunnen het ons helemaal voorstellen dat het voelt als thuiskomen. Je kunt de draad oppakken waar jullie vorig jaar gebleven zijn.
    Wij wensen jullie een paar prachtige weken toe. Geniet van alles met volle teugen. Hier in NL mis je niets. De helft van het land loopt onder water, vanwege alle regen en in de andere helft van het land waaien de daken van de huizen door overweldigende storm en ondertussen proberen jullie weer een African Bronze (zo werd de huidskleur van Lerato in het rapport genoemd)tintje op de huid te krijgen. Jullie begrijpen het...wij zijn natuurlijk stikjaloeoeoeoeoeoers ;-) !!

Lieve groet en baie drukkies vanuit Nijkerk.

• 06 Januari 2012 - 12:13

Elsbeth & Boys:

Heeee dames,
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en alles weer zo als vanouds is!!!! Geniet van alles!!! En doe voorzichtig. Ben erg benieuwd naar jullie verhaal van het vinden van de kliniek met de 3 kids....
    Wij zijn net weer terug uit Drenthe. Twas een heerlijk weekje, vol gezelligheid. Het weer zat niet mee, maar met de indoorspeeltuin en zwemparadijs en fitnessclub voor pa en ma hebben we ons prima vermaakt!
    Liefs,
    E-beth

• 08 Januari 2012 - 19:50

Esther Vd Toorn:

hoi Christa en krista hier in nederland is het koud en nat. Maar daar wordt het maandag. 22 tot 37 graden dat is echt warm. nog veel plezier in zuid-afrika.
    Groetjes Esther.